keskiviikko 23. toukokuuta 2018

Kerrankin jotain itselle - paita!

Ompelukone on pysynyt nurkassaan taas jonkin aikaa. Tuntuu että tällä hetkellä kaikki aika menee johonkin ihan muuhun kuin ompeluun, niin kivaa kuin se olisikin.. Enimmäkseen päivät kuluvat ulkona pikkuneidin kanssa, kun nämä hellepäivät tänne tulivat. Yritä ny siinä sit houkutella toista sisälle, kun neiti tosiaankin elää nyt vain pihalla.
No, nyt olen parit päikkäriajat viettänyt koneen ääressä. Olen yleensä yrittänyt levätä tai nukkua itsekin silloin kun neiti nukkuu, mutta enhän mä ompelis varmaan koko kesänä mitään, jos en välillä käyttäisi uniaikaa hyödyksi.


Nyt helteiden alkaessa oli vaatekaapissa karu näky. Eihän mulla oo kesäpaitoja! Toppeja kyllä löytyy, mutta paidat... Kiva kaava löytyi jostain vuoden tai kahden vanhasta SK-lehdestä. Kankaan olen ostanut monta monta vuotta sitten jostain pienestä kangasliikkeestä, joka on jo tosin lopettanut. 



Paidanmalli on kiva, tosin tottakai pieniä omaan silmään osuvia virheitä tuli.. 
Ensinnäkin helma olisi saanut olla vähän pidempi.. Nyt se on sen pituinen että topin laitan mielelläni alle, ettei napa vilku käsiä ylös nostaessa.. Ja hihoista piti tulla kyllä lyhyemmät aluksi, mutta eipä tämä puolipituus nyt myöskään  paha ole. 
Voin hyvin tehdä uuden paidan samalla kaavalla nyt kun tiedän mitä muutoksia tehdä seuraavaan.. 
No, kattoo milloin on aikaa, seuraavaksi vois tehdä pikkuneidille kesävaatetta. :) 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mites edellinen vuosi menikään..

 Aikamoinen vuosi taas takana..😁  Tuli katsottua suurin piirtein kuvat läpi kännykästä ja siitä aina näkee, mitä kaikkea on vuoteen mahtunu...